top of page

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

Satış Sözleşmesi ve Kullanım Koşulları
 

Madde 1 - İş

Deka Group

 

Madde 2- Konu

İşbu sözleşmenin konusu, www.dekagroup.com.tr internet sitesinde nitelikleri ALICI tarafından sipariş edilen ürünün satış ve teslimi ile ilgili 4077 sayılı Tüketicinin Korunması ve Mesafeli Sözleşmeler Hakkında Kanun'dur. Nitelikleri ve satış fiyatı aşağıda belirtilmiştir. Tarafların hak ve yükümlülüklerinin hükümlerine göre belirlenmesidir.

Alıcı, satıcının adı, unvanı, açık adresi, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malların temel nitelikleri, vergiler dahil satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve maliyetleri vb. satışa konu mülk ile ilgili tüm ön bilgiler ve "Cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazda bulunabilecekleri resmi makamlar vb. açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun olduğunu kabul ve beyan eder. Satıcı tarafından bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve daha sonra malı sipariş ettiğini bildirmiştir.

www.dekagroup.com.tr sitedeki ön bilgiler ve alıcı tarafından kesilen fatura bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.

Madde 3- Sözleşme Ürünü / Ödeme / Teslimat Bilgileri

Elektronik ortamda satın alınan ürün / ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka / modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim edilecek kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıdaki gibidir. İçerdiği bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Alıcı, bu bilgilerin doğru veya eksik olduğu durumlardan doğabilecek zararları karşılamayı kabul etmekte ve bu durumdan doğabilecek her türlü sorumluluğu da kabul etmektedir.

SATICI, ALICI'nın vermiş olduğu bilgiler gerçeğe uygun olmadığında, gerekli gördüğü durumlarda siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI'nın siparişte sorun tespit etmesi durumunda ALICI'nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI'ya ulaşamaması halinde 15 (on beş) gün süreyle siparişi dondurur. ALICI'nın bu süre içerisinde SATICI ile konu hakkında iletişime geçmesi beklenmektedir. Bu süre içinde ALICI'dan cevap alınmaması halinde SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.

 

Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Sebep

Sözleşme tarihi, siparişin alıcı tarafından verildiği tarihtir.

Sözleşmenin imzalandığı tarihte var olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolü dışında gelişen, ortaya çıktığında taraflardan birinin veya her ikisinin aşağıdaki yükümlülük ve yükümlülüklerini yerine getirmesini imkansız kılan durumlar sözleşmenin kısmen veya tamamen veya zamanında yerine getirilmesi, mücbir sebepler (doğal afet, savaş terörü, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli aksaklıklar vb.). Mücbir sebep şahsında yer alan taraf, diğer tarafa derhal ve yazılı olarak bildirimde bulunacaktır.

Mücbir sebebin devamı süresince tarafların fiillerini yerine getirmemesinden dolayı sorumluluk doğmayacaktır. Bu mücbir sebep halinin 30 (otuz) gün devam etmesi halinde tarafların her biri tek taraflı olarak fesih hakkına sahip olacaktır.

Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri

5.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerine göre mücbir sebepler dışında sözleşmede öngörülen işlemleri eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.

5.2. 18 (onsekiz) yaşından küçükler www.dekagroup.com.tr  adresinden alışveriş yapamazlar. Satıcı, sözleşmede belirtilen alıcının yaşını esas alacaktır. Ancak alıcı yaşı yanlış yazdığı için satıcıya sorumluluk yüklenemez.

5.2. www.dekagroup.com.tr sistem hatalarından kaynaklanan fiyat hatalarından sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, promosyondan, sitedeki sistemden kaynaklanabilecek fiyat hatalarından, tasarımdan veya web sitesinde hukuka aykırı olarak yapılabilecek müdahalelerden sorumlu değildir. Alıcı, sistem hatalarına bağlı olarak satıcıdan hak iddia edemez.

5.3. www.dekagroup.com.tr sitesinden kredi kartı (Visa, MasterCard, vs.) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren 2 (iki) iş günü içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma süresi, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı veya havalenin (EFT) banka hesaplarına ulaştığı zamandır. Ücretli gönderi veya posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.

Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri

6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen eylemleri mücbir sebepler dışında yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.

6.2. Alıcı, iş sözleşmesi şartlarını kabul etmiş sayıldığını ve ödemeyi sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun olarak yapacağını kabul ve taahhüt eder.

6.3. www.dekagroup.com.tr web sitesinden alıcı, adı, unvanı, açık adresi, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malların temel nitelikleri, vergiler dahil satış fiyatı, ödeme koşulları, teslimat koşulları ve maliyetleri vb . satışa konu mal ve "cayma" hakkının kullanımı ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazda bulunabilecekleri resmi makamlar vb. ile ilgili tüm ön bilgiler açık, anlaşılır ve uygun olduğunu kabul ve beyan eder. İnternet ortamının bu ön bilgileri elektronik ortamda doğruladığını bilir.

6.4. Alıcı, önceki maddeye bağlı olarak sipariş / ödeme / kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgilendirdiğini ve ürün sipariş ve ödeme koşulları, ürün kullanım talimatları, olası durumlara karşı alınacak önlemler ve yapılan uyarılar dahil olmak üzere elektronik sipariş hakkında bilgi verdiğini beyan eder. . .

6.5. ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ürüne ve ambalajına zarar vermeyeceğini, iade halinde fatura aslını iade edeceğini kabul ve taahhüt eder.

 

Madde 7- Sipariş / Ödeme Prosedürü

Sipariş:

Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (taksitli toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra ilgili banka kartının posta ücretine işlenir. Bu nedenle siparişler kargoya verilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş onayı postası olmadan sevkiyat yapılmayacaktır.

Süreçteki herhangi bir aksaklık veya kredi kartı ile çıkabilecek sorunlar, sözleşmede belirtilen telefon / faks / e-posta yollarından biri veya birkaçı kullanılarak alıcıya bildirilir. Gerekirse, alıcıdan bankasıyla iletişime geçmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı veya havalenin (EFT) satıcı hesaplarına ulaşacağının belirlendiği andır.

İstisnai olarak sözleşme konusunun temin edilemeyeceğinin anlaşılması ve / veya stok sorunu olması durumunda alıcıya eşit kalite ve fiyatta veya istek ve tercihleri ​​doğrultusunda başka bir mal gönderilebilir. Alıcının; yeni bir ürün daha gönderilebilir, ürün stoklara gönderilebilir veya teslimatın önündeki diğer engellerin ortadan kalkması beklenecek ve / veya sipariş iptal edilebilir.

Sözleşme konusu malları teslim etme yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkansız olduğu hallerde, alıcıya bu durum bildirilerek ödediği toplam bedel ve kendisini borç altına sokan her türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilir ve sözleşme iptal edildi. Böyle bir durumda alıcı satıcıdan herhangi bir ek maddi veya manevi tazminat talep etmeyecektir.

Ödeme:

www.dekagroup.com.tr'da internet üzerinden kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit transfer sipariş imkanı sunulmaktadır. Havale ile ödeme yaparken alıcı en uygun bankayı seçip havaleyi gerçekleştirebilir. EFT yapılmışsa hesap tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve / veya EFT gönderirken "Gönderen Bilgileri", Fatura Bilgileri ile aynı olmalı ve sipariş numarası yazılmalıdır.

Ürün tesliminden sonra Alıcı'nın kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız veya hukuka aykırı kullanılması nedeniyle banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini Alıcı'nın kusurundan dolayı Satıcı'ya ödememesi halinde, ALICI'ya teslim edilen ürün 10 gün içerisinde kargoya verilmelidir. Bu gibi durumlarda kargo masrafları Alıcı'ya aittir.

Alıcının kredi kartı ile ödemeyi tercih etmesi halinde, ALICI ayrıca ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankadan teyit edecek ve yürürlükteki mevzuat hükümleri uyarınca faiz ve gecikme faizine ilişkin hükümler uygulanacaktır. Banka ile ALICI arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi" kapsamında beyan ve taahhüt eder.

Madde 8- Sevkiyat / Teslimat Prosedürü

Gönderi:

Sipariş teyit mailinin gönderilmesi üzerine ürün / ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo firmasına teslim edilir.

Kargo firmasına teslimat mesai saatleri içerisinde yapılmaktadır. Hafta içi 09:00 - 16:00 arası verilen siparişler (P.Tesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma) aynı gün, bu saatler dışında verilen siparişler ise bir sonraki iş günü kargo firmasına teslim edilir.

Teslimat:

Ürün / ürünler satıcının anlaştığı kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Sipariş onayı mailinin gönderildiği ve sözleşmenin kurulduğu durumlar hariç, teslimat süresi yola ve mesafeye bağlı olarak 2 (iki) iş günüdür. Bu süre, alıcıya yazılı olarak veya sürekli bir veri taşıyıcısı ile bilgi verilmesi koşuluyla en fazla 3 (üç) iş gününe kadar uzatılabilir.

Ürünler kargo firmalarının adresi teslim etmediği bölgelere telefon ihbarı ile gönderilir.

Kargo Şirketinin haftada bir teslimat yaptığı bölgelerde, sevkiyat bilgilerinde yanlışlık ve eksiklik olması durumunda bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen sürede sarkmalar yaşanabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya karşı herhangi bir sorumluluk kabul edemez. Ürün, Alıcı'dan başka bir kişi / kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi / kuruluşun teslim alınamaması, sevkiyat bilgilerindeki hareketsizlik ve / veya Alıcının eksik teslimatı. Belirtilen günler içerisinde ürün / ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat sorunları müşterinin e-posta adresi kullanılarak anında bildirilecektir. musterihizmetleri@dekagroup.com.tr

 

Madde 9- Ürün İade Prosedürü ve Cayma Hakkı


Ürün İadeleri:
Alıcı, malı teslim aldıktan sonraki yedi gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezasız olarak sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Vergi usul kanunun 385 sayılı genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için alıcının 2 faturanın altındaki iade bölümlerini doldurduktan sonra satıcının diğer nüshasını ürünle birlikte saklaması gerekmektedir. Satıcının malları eksiksiz ve doğru bir şekilde teslim etmesi. Süre, malların alıcıya teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin iade bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.

Alıcının istekleri ve / veya kişisel ihtiyaçları net olarak hazırlanan mallarda cayma hakkı bulunmamaktadır.

Alıcının cayma hakkını kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturayı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu toplam bedeli tüketiciye herhangi bir bedel ödemeksizin iade edecektir. .

Teslim edilen malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasını engellemez. Ancak değer düşüklüğü veya iade imkânsızlığı tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa, satıcı malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmek zorundadır.

Yanlışlıkla satın alınan her ürün için genel iade süresi 7 gündür. Bu süre içerisinde açılmış, kullanılmış, tüketilmiş, fatura numarası / ağırlığı değiştirilmiş, imha edilmiş vb. Ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalajı ile yapılmalıdır.

Yanlışlıkla alınan ürün ve ambalajda herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, yok olma, yırtılma, kullanım ve diğer şartların tespit edilmesi ve ürünün alıcıya teslim edildiği gibi iade edilememesi durumunda ürün, iade edilmez ve bedeli iade edilmez.

Ürün iadeleri için öncelikle durum müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade bilgisi satıcı tarafından müşteriye gönderilir. Bu görüşmeden sonra iade ile ilgili bilgileri içeren faturalı ürün, alıcı adresine teslim eden kargo şirketi vasıtasıyla satıcıya teslim edilmelidir. Satıcıya ulaşan iade ürün işbu sözleşmede belirtilen şartları sağlaması durumunda iade olarak kabul edilir ve iade alıcının kredi kartına / hesabına yapılır. Ürün iade alınana kadar iade yapılmaz. Kredi kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.

Alışverişin kredi kartı ile ve taksitle yapılması durumunda kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: Alıcının taksit sayısı, Banka alıcıya taksitle geri öder. Satıcı, ürün bedelinin tamamını bankaya tek seferde ödedikten sonra, konuya karışan tarafların kredinin iadesi durumunda mağdur statüsüne dönmesini önlemek için konuya dahil olan taraflarca talep edilen iade tutarları kart alıcıya, Banka tarafından taksitli olarak hamiline hesaplara aktarılır. Kartın iade tarihi ile kesim tarihlerinin çakışmaması durumunda her ay 1 (bir) iade karta yansıtılır ve alıcıya, satışın taksitleri sonrasında iade öncesi ödediği taksitleri alır,

Kart ile satın alınan mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit ödeme yapamaz. İade işlemi durumunda üye işyeri yani satıcı para iadesi yapacak olup, tacir yani satıcı ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan alıcı alamaz. yukarıda belirtilen prosedür uyarınca nakit olarak ödenecektir. Kredi kartına iade, alıcı Banka'ya tek seferde ödeme yaptıktan sonra yukarıdaki prosedüre uygun olarak Banka tarafından yapılacaktır.

Madde 10-Garanti


Saklama Koşulları: Şuruplu tatlılar, lokumlar, helvalar, tahin-pekmez, çikolatalar oda sıcaklığında muhafaza edilmelidir. Sipariş edilen ürünler özel ambalaj ve saklama koşullarında sevk edilmektedir. Ürünün değiştirilme garantisi "iade koşulları" kapsamındadır.

 

Madde 11- Gizlilik

Alıcının bu sözleşmede belirtilen bilgilerle satıcıya verdiği bilgiler ve satıcı tarafından üçüncü şahıslar ile paylaşılmayacaktır.

Satıcı, bu bilgileri ancak idari / yasal zorunluluk olması durumunda açıklayabilecektir. Satıcı, araştırma ruhsatı ile belgelenen herhangi bir adli soruşturma kapsamında, kendisinden talep edilen bilgilere sahip olması durumunda ilgili makama verebilir.

Kredi Kartı bilgileri hiçbir zaman saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat sürecinde ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilmesi için kullanılır ve provizyon yapıldıktan sonra sistemden silinir.

Alıcının e-posta adresi, posta adresi ve telefonu gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslimatı ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri onaylandıktan sonra alıcıya gönderilebilir.

Madde 12- Çatışma Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri

İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğacak bir ihtilaf durumunda, her yıl Aralık ayında Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ve Alıcı veya Satıcı'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

bottom of page